צילומים מפתיחת התערוכה של דורותיאה לנג בתל-חי 2006

צילום יעקב כתריאל, עריכה יאיר גיל, טקסט מתוך הודעות הדוא"ל של הארגונים המשתתפים (רשימה בהמשך)

מחאת תושבי חיפה, הורים ותלמידים מביה"ס "חואר", על צעדי עיריית חיפה כנגדם, בהגשת כתבי אישום בטעון הכוזב שהם נמנעים לשלוח את ילדיהם לביה"ס. המפגינים דרשו לבטל את כתבי האישום נגד ההורים ולהפסקת ההתעמרות של ראש העיר חיפה בילדי בית  הספר "חיוואר".

הטקסט מתוך הודעת הדוא"ל שהזמינה להפגנה:

ההפגנה באה במחאה על הצעד חסר התקדים של עיריית חיפה כנגד הורי ביה"ס "חואר", אשר הוגשו כנגדם כתבי אישום בטעון הכוזב שהם נמנעים לשלוח את ילדיהם לביה"ס.  צעד זה הינו המשך לשרשרת צעדים מצד עיריית חיפה כנגד הורי ותלמידי ביה"ס "חואר" - ביה"ס הערבי הדמוקרטי בחיפה - השובת מאז תחילת שנת הלימודים במחאה על ההפליה כנגד החינוך הערבי בעיר, ובדרישה לפתור את הבעיה בה הם נמצאים.

המשך הטקסט מתוך הודעת הדוא"ל שהזמינה להפגנה:

החינוך הערבי העירוני בחיפה סובל מאפליה והתעלמות מזה עשרות שנים.  והעירייה מתעלמת מהנשירה הגדולה בבתי הספר הערבים בחיפה, ששיעורה הוא מהגדולים בארץ.

המשך הטקסט מתוך הודעת הדוא"ל שהזמינה להפגנה:

עמותת "חואר" והורי ביה"ס "חואר" יזמו להקים את בית הספר כתשובה למדיניות זו, בניסיון להקים בי"ס דמוקרטי איכותי במסגרת החינוך העירוני. 

המשך הטקסט מתוך הודעת הדוא"ל שהזמינה להפגנה:

אנו החתומים מטה רואים בהתעללות בהורי ותלמידי ביה"ס "חואר" בעייה של כלל הציבור הערבי בחיפה, ולהגשת כתבי האישום כנגד ההורים תהיה השפעה שלילית גדולה על מצבו של הציבור הערבי בעיר חיפה.

 

החתומים:

"חואר" - העמותה הערבית לחינוך אלטרנטיבי - חד"ש - המפלגה הקומוניסטית - בל"ד - ועדי השכונות הערביים: ואדי אלנסנאס, אלחליסה, ואדי אלג'מאל, עבאס - "אבנאא אלבלד" - חברי העירייה: עדנה זרצקי, וליד ח'מיס, אסכנדר עמל, אליאס אלמטאנס - מרכז "מוסאואה" - אתג'אה - מכון "מדא" למחקר חברתי ויישומי - מרכז "אעלאם" - עמותת "בלדנא" - קבוצת "חיפה אלפתאה" (חיפה הצעירה) - עמותת "אלג'יל אלג'דיד" - שתי"ל - העמותה לקדמה חברתית

הטקסט הבא מתוך הודעת הדוא"ל אחרת שהסבירה והזמינה להפגנה:

בית הספר הדמוקרטי הערבי הראשון בארץ מושבת מאז תחילת שנת הלימודים

נגד ההורים מוגשת תביעה פלילית

בית הספר  "חיוואר" ("דיאלוג") לחינוך דמוקרטי אלטרנטיבי הוקם לפני שנתיים ביוזמת קבוצת הורים ערבים בעיר חיפה, לאחר עתירה לבג"ץ.  מאז הקמת בית הספר הייתה עמותת ההורים "חיוואר" שותפה פעילה בעיצוב תפיסתו החינוכית ובביסוסו, בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי והרשויות.

 

עמותת ההורים נאלצה להשבית את הלימודים מתחילת השנה כמחאה על מדיניות העירייה: בניסיונם לשנות את האופי הייחודי של בית הספר,העירייה ומשרד החינוך חברו יחד להפסקת עבודת מנהלת  ביה"ס אשר ניהלה אותו מאז הקמתו, וזכתה לתמיכה גורפת של ההורים, ועבדה למען מימוש ייעודו החינוכי של בית הספר.

העירייה החליטה לדחוק את רגלי ההורים מכל השפעה על חינוך ילדיהם בבית הספר. היא רוצה שליטה מוחלטת! עיריית חיפה בחרה להעביר את בית הספר למבנה קבע לא ראוי ולא תקני (העדר חצר, זיהום אוויר, רעש,בעיות בטיחות, מבנה מיושן), בניגוד לדעת עמותת ההורים, וחוות דעת מקצועית , ובניגוד לעמדת וועדת החינוך של הכנסת.

ראש העיר חיפה מתנכל לפרויקט "חיוואר", כחלק ממדיניות האפליה המתמשכת נגד האוכלוסייה הערבית. ראש העיר רוצה אותנו נתינים  שנתונים לחסדיו וגחמותיו.אנחנו תובעים להיות אזרחים שווי זכויות בעיר שלנו ובמדינה בכלל.

·       עיריית חיפה והעומד בראשה מטרפדים כל ניסיון להגיע להסכם שיבטיח את המשך השותפות של ההורים בעיצוב החינוך של ילדיהם. בניסיון  ההפחדה והנקמנות מגישה עיריית חיפה תביעה פלילית נגד ההורים על אי שליחת ילדיהם לבית הספר לפי חוק חינוך חובה. הדיון נקבע ל -29.11.06 ו- 06.12.06   במקום שראש העיר יעודד מעורבות אזרחית של הורים ערבים בעשייה החינוכית -הוא בוחר להלחם בהם ולהשתיק אותם. על כך אנו קוראים לכם להשתתף בהפגנה מול עירית חיפה  ביום א 26.11.06 בשעה 16.00 .

 

          צילומים נוספים וטקסט באנגלית באתר של יעקב כתריאל             דיווח ב"הארץ"            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  מחאת הורי ותלמידי חיוואר בזמן פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-22: 

 

1. http://www.yairgil.com/061007-school/index.htm

 

2. http://www.yairgil.com/061008-hewar/index.htm

 

3. http://www.yairgil.com/061014-Hewar/index.htm

 

 

 

 

 

 

eXTReMe Tracker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צילומים מפתיחת התערוכה של דורותיאה לנג בתל-חי 2006