תכנית הלימודים החדשה והמעודכנת – תשע"ג

תוכנית הלימודים בתנ"ך – 2 יח"ל – מעודכנת לשנת תשע"ג

באתר שלפניכם תוכלו למצוא סיכומים של החומר הנדרש למבחן הבגרות בתנ"ך ברמה של 2 יח"ל,   

על-פי תוכנית הלימודים החדשה והמעודכנת לתשע"ג, (על-פי חוזר מפמ"ר מס' 4 תשע"ב)

תלמידים שהחלו ללמוד בשנת הלימודים תשע"ב על-פי התכנית "החדשה" (שהתיישנה, בינתיים), ימשיכו ללמוד על פיה, ואילו כל התלמידים המתחילים את לימודי התנ"ך החל בשנת הלימודים תשע"ג, (ספטמבר 2012) חייבים ללמוד על-פי התכנית החדשה והמעודכנת.

בחינת הבגרות בשנת תשע"ג תיערך על-פי המתכונת הישנה בלבד. שנת תשע"ד תהייה שנת מעבר, ואפשר יהיה להיבחן על פי התכנית הישנה, או החדשה. החל משנת תשע"ה ואילך הבחינה תתקיים אך ורק על-פי התכנית החדשה והמעודכנת.

כמו בעבר, גם בתכנית החדשה כל סיכום מכיל את הנושאים העיקריים בקטע הנלמד ומעט הסברים מילוליים. הדגש הושם בעיקר על עניינים ערכיים, מוטיבים אופייניים, תפישות מקראיות שונות וכמובן הדרכה לקריאה של הטקסט בעין ביקורתית ובראש פתוח.

בהתאם לנדרש בבחינות הבגרות מהשנים האחרונות, שמנו דגש נוסף והוא על השוואה בין טקסטים שונים, הן מתוך המקרא עצמו והן ממקורות חוץ-מקראיים.

במסגרת הכנת הסיכומים לתכנית החדשה שופצו חלק מהסיכומים הישנים והורחבו, כך שאנחנו ממליצים לכל התלמידים להשתמש בסיכומים "החדשים", במקום שהדבר אפשרי (כשיש "חפיפה" בין התכניות).

חשוב מאד לזכור: בתכנית "החדשה המעודכנת" (נחזור ונדגיש: לתלמידים המתחילים ללמוד בתשע"ג)

חלק מהנושאים  "נאספו" בצמדים. בכל אחד מהנושאים יש פרקי חובה ופרקי הרחבה. כאשר את פרקי ההרחבה יש ללמוד רק באחד מצמד הנושאים. להלן הפרוט:

 

1 – מלכים ונביאים  כל הפרקים הם פרקי חובה!

 

2 – תגובות לחורבן ושיבת ציון   פרקי חובה + פרקי הרחבה (בחירה)

3 – נביאי אמת ושקר                פרקי חובה + פרקי הרחבה (בחירה)

 

4 – ספרות החכמה                  פרקי חובה + פרקי הרחבה  (בחירה)   

5 – החוק המקראי                   פרקי חובה + פרקי הרחבה (בחירה)

 

6 – סיפורי הבריאה  כל הפרקים הם פרקי חובה!

 

7 – סיפורי האבות    כל הפרקים הם פרקי חובה!

 

בכל אחד משני זוגות הנושאים 2 – 3 וכן 4 – 5  יש ללמוד את כל פרקי החובה, ואילו את פרקי ההרחבה יש ללמוד רק באחד מן הנושאים. (להמחשה: את פרקי ההרחבה יש ללמוד או מנושא החכמה, או מנושא החוק) הסיכומים של פרקי ההרחבה כאן באתר הם בנושאים "תגובות לחורבן" ו"החוק המקראי".

 

חשוב ביותר אנו חוזרים ומדגישים שהסיכומים כאן אינם מתיימרים להכיל את כל הכתוב בקטעי המקרא הנלמדים, וכמובן שאינם אמורים "לכסות מראש" ולענות על כל השאלות הנשאלות במבחנים בכיתה ובמבחני הבגרות ולכן הם אינם מהווים תחליף לשיעורים בכיתה, אלא תוספת ואמצעי עזר בלבד.

 

 

                                                                                    צוות המורים לתנ"ך

                                                                                      "כרמל זבולון"

הפוסט הזה פורסם בתאריך כללי עם התגים , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.