סוגיה שניה

שימוש בכח ליד שער בית הספר

16.6.2011. השעה עשר עשרים ושתיים דקות,  החבר'ה רוצים הבייתה.
בקושי התחיל היום וכבר נגמר. גם אני רוצה הבייתה, סיימתי את ענייני בבית הספר והיום בקושי החל.
מתווכחים כאילו שלא יודעים את הנוהל – הנה, גילו אותי ואת המצלמה. אני רוצה לצאת. הם לברוח.
מהעבר השני מורה רוצה להכנס  עם מכוניתה והשומר עדיין נחוש. אם יפתח לנו את השער יסתלקו כולם.

16.6.2011 תלמידים שהחופש עוד לא הגיע אליהם - מגיעים אליו בכוחות עצמם.

לוקחים בכח; זה משתלם וגם מתאים להתנהגות הכללית בסביבה.

עצמאות לוקחים כנראה, לא מקבלים. אם יש או אין בכך הכרה זה לא חשוב. יחי החופש!
השומר במילכוד; נאמן לתפקידו מבקש פתק, אישור יציאה. ברור שאין. הוא אחד והם רבים
והמנכל"ית רחוקה ומשמעת עצמית זה לא הצד החזק (ואולי גם לא היה להם מה לעשות בביה"ס היום).
השחרור קורץ מאחורי הגדר. אני חייב לצאת מכאן, המכונית ממול להכנס. ברווח שיווצר הם יעלמו.

יצאתי מהמכונית ואמרתי לתלמידים שאסור להם לצאת ושיחזרו לביה"ס. הם גיחכו בקול רם.
אמרתי לשומר שיפתח את השער ואם התלמידים ילכו זו תהייה בעייה שלהם.
הוא פתח והם עברו. למה מהה?
עכשיו זו בעיה שלהם?
לקחו בכח. אחד רץ מהר והספיק להגיע לאוטובוס. שניים אחרים רצו לאט מדי. אחרים פנו לגשר.
לקחו בכח וגם קבלו תגמול; הבינו שזו הדרך.
לקחו בכוח כי זו האווירה הכללית גם כלפי השכנים.
לקחו בכוח ואני מספר ומראה. זהו כוחו של המורה המוחלש.

חופש לוקחים – לא מקבלים. כך מוכיחים תלמידי התיכון המקיף שבתמונה.

אז מה אפשר לעשות?
סוף השנה כבר כאן, הסנקציות מתמעטות, להנהלה זה חשוב אבל יש דברים אחרים על סדר היום ולמרווח הזה נכנסים התלמידים. חם ומזיע לכולם, אבל מצלמתי בתוקף וגם המקלדת.
יאיר

אז – -אתה רואה שזה לא בסדר, ובכל זאת יש לך סדר יום, ואין זמן "לברחנים" וצריך להמשיך בדרך עם הרכב למרות הקושי (הם בורחים באמצעות היציאה שלי); לפי רוח בית הספר אסור לתת להם לצאת. בכל זאת יש קושי פיזי לא לתת להם לצאת.  אני לא מכיר אותם בשמותיהם, אבל צילמתי – - לעשות מסדר זיהוי בשלושת ימים שנותרו עד סוף השנה?
אני חושב שהבעייה מורכבת יותר ונעוצה בחוסר מסגרת בית ספרית הולמת לחבורה הבורחת. אם היה להם שיעור מעניין לא היו מסתלקים, הלא כן?
שר החינוך גדעון סער רוצה לקצץ את חופשת הקיץ ולהחזיר את ימי החופש במשך השנה. אדוני השר – קצץ בחופשה כאוות יכולתך ואל תחזיר את הימים, רק תן להם תכנים משמעותיים.
Y

 




תגובה אחת על סוגיה שניה

  1. מאת ספורטאית בנשמה‏:

    זה השומר החמוד – חבל שככה מתייחסים אליו, מילא עובדים על המורים אבל מה הוא יכול לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>